четвъртък, 20 септември 2012 г.

Македонски соленки

Продукти:
около1 кг. и 500гр. брашно (колкото поеме за меко тесто)
500 мл. прясно мляко
250 мл. вода
3 белтъка + 3 жълтъка
300 мл. олио
1 мая
1 ч.л. сол
1 ч.л. захар
сирене
маргарин




Това е поредната ми македонска рецепта. До тук около половината ми рецепти са македонски, предполагам, че за в бъдеще процентът ще намалее, но все пак ще има и още много такива. Едната причина е, че не са често срещани в България и поради тази причина се надявам да съм полезна като предлагам нови рецепти. А втората и за мен по-важна причина е, че моята половинка е македонец и много обича тези рецепти и затова аз често готвя македонски вкусотийки. Надявам се и на вас да се харесат.

Начин на приготвяне:
Маята заедно със солта и захарта, млякото и 500 гр. от брашното се остават за да втасат.
Белтъците и олиото се разбиват с вилица и се добавят към втасалата смес. Добавя се водата и останалата част от брашното. Замесва се добре тестото, като то трябва да е меко и да пука.
От тестото се късат топчета и се разточват върху намазнена повърхност. В единия край се нарязват с нож.
Поръсва се с натрошено сирене в долния край и се завиват на кифлички от долу на горе като разрязаните линии трябва да останат от горната част.
Готовите кифлички се нареждат в намазнена тава близо една до друга, мажат се с жълтък и се слага по едно малко парченце маргарин.
Пекат се в загрята фурна на 250 градуса докато се опекат.


Няма коментари:

Публикуване на коментар