неделя, 12 май 2013 г.

Никуман (паучи)

Продукти:
250 гр. брашно
2/3 ч.ч. топла вода
1 ч.л. сол
1 ч. л. захар
1 ч. л. мая на прах
1 с.л. олио

за плънката
150 гр. кайма
1 глава лук
1 лист зеле
1 с.л. соев сос

Името на тези тестени топки е различно на различните места - рецепти в интернет намирам под името никуман, в Русе го наричат паучи. Независимо от това резултатът е един и същ и когато пробвах готовия вариант вкусът беше същия като на тези, които съм яла, има разлика единствено в плънката.

Начин на приготвяне:
В купа се смесват солта, захарта, маята и олиото и се заливат с топлата вода. 
Брашното се слага в друг съд и се залива с течността. От продуктите се замесва тесто и се слага в купа, която се покрива с фолио за свежо съхранение. В голям съд се налива гореща вода и в него се слага купата с тестото. Водата не трябва да покрива по-малката купа, а да стига някъде до средата. Всичко това се покрива с кърпа и се оставя тестото да втаса за 30 мин.


Зелевият лист се готви на пара за 2 мин. и се нарязва на ситно. 
Лукът също се нарязва на ситно.
Каймата, зелето, лукът и соевия сос се смесват и от сместа се правят осем топчета.


Когато тестото втаса се разделя на осем равни части. Оформят се топчета от осемте парчета и всяко едно топче се разточва върху набрашнена повърхност. Разточеното тесто е с диаметър 10-12см. и не трябва да е много тънко за да не се разкъса.
В средата на всеки лист от тесто се слага по едно топче от плънката и краищата на тестото започват да се прегъват като плисираните поли. По този начин се затваря плънката и накрая тестото се завива за да е плътно затворено отгоре.





Готовите топки се нареждат върху парчета хартия за печене и се нареждат върху решетката на тенджера или друг съд за готвене на пара, като се оставя разстояние между тях, понеже след това се надуват още.
Преди да почнат да се готвят топките е необходимо да втасат още веднъж. Понеже моята тенджера събра само четири топки, първите четири аз ги оставих да втасват в тенджерата докато заври водата и след това се оставят да се готвят на пара за 20-25 мин.
В това време приготвях другите четири топки и ги ставих близо до котлона на топло да втасат и те и тях ги сложих директно да се готвят като извадих първата партида.


Ядат се докато са още топли и може да се овкусят със соев сос.
Не знам колко ясно стана от обясненията ми, но дано със снимките да става по-ясно.
Да Ви е сладко!



13 коментара:

  1. Моят мъж е от Русе и когато ходим не пропуска да яде от паучитата. Аз не съм им фен, но с радост ще ги приготвя. Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, че домашният вариант и двамата ще ви хареса. Получава се различно от русенските паучита, но за мен и двата варианта са вкусни.

      Изтриване
    2. Страхотна ти е рецептата Жана, правя за 7-8 път винаги стават много вкусни, понякога освен лук слагам и малко праз, става идеално. Също лично аз задушавам и морков към зеленчуците в китайски стил, но като цяло перфектна рецепта, Благодаря ти!

      Изтриване
    3. Много брагодаря за милите думи. Следващият път и аз ще продам да разнообразя, мерси за идеята :)

      Изтриване
    4. Благодаря за рецептата. Днес си купих бамбукова кошница и ми трябваше подобна рецептата 😁

      Изтриване
  2. Няма пропуск да не си хапна паучи и на отиване в Русе за добре дошли и на отиване за довиждане

    ОтговорИзтриване
  3. Паучитата са супер и сега но преди когато бяха същата верига срещу русенските хали някак си бяха с повече плънка и по-малко тесто,а и свинското беше с кълцано месо не с кайма...
    Мн жалко имаше и зеленчуково с царевица гъби и зеле,лук и тнт..Помня и сладкото паучи .
    Всичко това беше доста отдавна цената с която стартираха русенските паучита беше 50 стотинки .
    Сега са малко скъпички,имайки предвид,че тестото се увеличи за сметка на плънката..;

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А сега са 2 лв за 20год. Са се дигнали 1,50лв . А хляба бе 0,20лв а сега е 2,20лв . И за паучито казват че е скъпо

      Изтриване
  4. Жена ми е от Русе и всеки път като ходим там не пропускаме да хапнем поне по две паучита. Страхотни са, взимаме си и за в къщи... 😋

    ОтговорИзтриване
  5. 2009 година ходих в Русе и за пръв път опитах това Паучи...трудно ми беше да запомня името дори :) Но по-вкусно и засищащо нещо не бях яла дотогава! Още помня аромата и на трите - вегетарианското, пилешкото и свинското...и да, бяха с кълцано месо! Умирам си за едно такова паучи. Беше много голямо, не можех да го изям наведнъж. Често се сещам с умиление и така ми се искаше пак да опитам...пробвала съм да го приготвя в нас, но не става същото. Сега обаче много ме зарадвахте с информацията, че в Русе още ги има! Дали са същите собственици? Къде се намира? Дайте повече инфо, моля :) Нямам търпение да вкуся отново <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам дали собствениците са същите, според мен вкусът е различен, но пак е нещо. Има ги в едно заведение "Нестихващ огън" в блока срещу училище Йордан Йовков.

      Изтриване
  6. Имам спомен че ги имаше-пържени

    ОтговорИзтриване
  7. Сега паучитата са в Здравец-Изток до немската гимназия 😉

    ОтговорИзтриване