сряда, 31 юли 2013 г.

На пазар в Гърция



Наскоро бях на почивка в Гърция и естествено се разходих по магазините и пазарите в търсене на традиционни и екзотични продукти, които при нас не се срещат. Това съм го правила и преди в други държави и всеки път се прибирам с някои наистина странни неща и нямам предвид продукти, които са част от месната кулинария и са рядко срещани при нас. Не, прибирам се с екстракт от ванилия от Румъния и с бонбони подобни на лакта от Гърция :). Но какво да направя като такава ванилия не бях срещала тук, а карамелените бонбони на нашия пазар не се и доближават до детските ми спомени за лакта!
И така се върнах от морето със зелена леща, боб "черно око", подправки, халва, карамелени бонбони и разбира се узо (не че сме му любители, но решихме, че трябва да се пробва).
Докато се прибирахме мен вече ме сърбяха ръцете да приготвя нещо с лещата, но първия опит претърпя провал. За сметка на това пък рецептите с новите подправки бяха изключително сполучливи.

Барбекю ребърца със сос



Рецептата за ребъцата и сосът са от Allrecipies.com 
и се получиха лесно и изключително вкусно, а и намерих къде да приложа подправката за барбекю.









Риба с доматен сос


Продукти:
2 рибни филета
сол, черен пипер, лимонов сок, зехтин и подправка за риба

400 гр. консерва обелени и нарязани домати
1 глава лук
2-3 скилидки чесън
листата от 1 стрък босилек
сол
мазнина за пържене




Начин на приготвяне:
Рибните филета се намазват със зехтин, овкусяват се с подправките и с няколко капки сок от лимон. Завиват се добре в алуминиево фолио и се пекат в предварително загряна фурна.

В съд се загрява мазнината и в него се пържат лукът и скилидките чесън, нарязани на ситно. Когато омекнат се добавят доматите, посолява се и се бърка токато се посгъсти, малко преди да свалите соса от котлона се добавя босилекът, нарязан на ситно. Разбърква се и се сваля от котлона.

Когато е готова рибата се сервира с част от соса и с резен лимон.


2 коментара:

  1. И ребърцата и рибата са страшно апетитни! А за гръцкият полъх от тази публикация мога само да ти благодаря! Поздрави и прекрасен август!

    ОтговорИзтриване
  2. Именно на такова посещение съм била в Гърция за пазар, просто такава беше екскурзията и това беше първото ми излзиане от нашата страна.Беше страхотно.Статията ви е хубава.Давате невероятна рецепта която ще се опитам да приготвя макар, че рибата не ми е силна страна,но изглежда вкусно.Много ми се иска тази година да замина пак за Гърция до Лефката, където освен кристално чистото, синьо море има и безброй други атракции, като много природни красоти, исторически места, музеи и манастири и какво ли още не плюс вкусна храна.

    ОтговорИзтриване