събота, 31 октомври 2020 г.

Крема Каталана с тиква

 
Продукти:
 
400мл. прясно мляко
30гр. тиква
3 жълтъка
75гр. захар 
20гр. царевично нишесте
1 пръчка канела
звезден анасон

 


С идването на есента и на Хелоуин, разбира се, има тикви навсякъде. Видът им много ме изкушава и не издържах да не купя една и да експериментирам с нови рецепти, тъй като не съм почитателка на традиционните варианти като печена тиква. Срещала съм рецепти за крем карамел с тиква и ми изглежда много прималиво, но мъжът ми не иска да яде крем карамел в никаква разновидност, докато никога не отказва крема каталана, затова реших и точно тази рецепта да опитам как ще се получи с тиква. Според мен резултатът е вкусен и много нежен крем и тиквата пасва чудесно. 
 
Начин на приготвяне:
 
Тиквата се настъргва на ситно ренде. 
В касерола се слага млякото, тиквата, пръчката канела и анасона, докато млякото заври. Разбира се подправките са по желание. Според мен много подхождат както на тиквата, така и на вече наближаващата зима. 
Докато заври млякото жълтъците се разбиват заедно със захарта, след което към тях се добавя царевичното нишесте и отново се разбъркват съставките. 
Когато млякото заври се дърпа от котлона и част от него (около половината) се излива на тънка струйка към жълтъчената смес, докато се бърка непрекъснато.
Касеролата се връща на котлона и жълтъците се добавят към млякото. Бърка се докато кремът се сгъсти. След което се разсипва по подходящи купички и се оставя да изстине. 
Преди да се сервира може да направите карамелена коричка като изсипете лъжичка захар върху крема и с горелка го разтопите, но това отново е по желание. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар