четвъртък, 14 ноември 2013 г.

Масленки с дъх на портокал и ванилия

Продукти:
250 гр. брашно
100 гр. пудра захар
125 гр. масло
1 жълтък
ванилия
кората на 1 портокал








Наближавайки Коледа започват и благотворителните дейности. Така скоро научих за предстоящ charity cake и това задейства въображението ми. Обичам такива мероприятия, понеже мога да приготвя храна и това да не действа на фигурата ми, да не се чудим в къщи как да я изядем преди да се развали, а най-хубавото е, че ще допринесе за добро дело. И така започнах да мисля и да гледам рецепти и снимки. Искаше ми се да удържа желанието за курабийки за Коледа и сега да измисля нещо различно. Също така и наближавайки зимата започват да излизат повече цитрусови плодове и общо взето въпреки топлото време аз вече очаквам наближаващата зима. В резултат на всички тези вълненения реших да се подам на желанието за курабийки и да добавя аромат на портокал. Резултатът мисля, че беше много сполучлив, ето я и рецептата:

Начин на приготвяне:
Брашното, захарта и ванилията се смесват.
Портокалът се измива добре и кората ми се настъргва.
Маслото се разтапя.
Жълтъка се разбива с вилица.
Към сухите съставки се добавя кората, жълтъка и маслото. Всичко се разбърква и готовото тесто се оставя няколко часа в хладилник. 
Когато тестото се стегнало се вади от хладилника, разточва се на тънка кора с формички се нарязва. Курабийките се редят в тава, постлана с хартия за печене и се пекат в предварително загрята фурна на 200 градуса.
Когато започнат да покафеняват по краищата се вадят и се оставят да изстинат.
По желание може да се украсят, като аз ползвах цветните шрифтове на Д-р Йоткер.



1 коментар: